מה ההבדלים בין נוזל מונע קיפאון לנוזל קירור?

נוזל קירור מסייע לשמור על מנוע המכונית בטווח פעולה אידיאלי, בעוד שנוזל מונע קיפאון הוא מוצר כימי שמתווסף לנוזל הקירור.

ישנם ארבעה צבעים של נוזלי קירור שיציינו את אחוזי התערובת בפנים: ורוד, ירוק, כחול וצהוב

הצטרף לשיחה

בהזדמנויות רבות, כאשר הרכב שלנו צריך להיבדק ואנו מבקשים מהמוסכניק להסתכל על הרמות השונות שנמצאו מתחת למכסה המנוע של המכונית שלנו, אנחנו תמיד מוצאים את עצמנו עם אותה שאלה: האם נוזל האנטיפריז בסדר? ובכן, למרות שהם נראים אותו הדבר, נוזל נגד קפיאה ונוזל קירור הם לא.

זה בגלל זה במאמר זה אנו הולכים להסביר לך את כל ההבדלים שיש לשניהם. מוצרים כדי שתדעו לבדל אותם בעצמכם ללא צורך להיעזר באיש מקצוע.

באותו אופן, הידיעה לזהות ולהכיר את כל אותם מוצרים הנחוצים לתחזוקה של רכבך תעזור לך מאוד להאריך את חייו באמצעות בדיקות שגרתיות מצידך ובתמורה תחסוך לך מעט כסף. כך תוכלו לזהות את כל מה שקורה לרכב שלכם ללא צורך להודיע ​​לגרר או ללא צורך להגיע לבית המלאכה המהימן שלכם.

כדי להסביר את ההבדלים בין נוזל קירור לנוזל מונע קיפאון נתחיל בהגדרה של שניהם, ובהמשך, הסבר מפורט יותר . כך נוכל לראות, בצורה הרבה יותר ברורה, פשוטה וברורה יותר את ההבדלים בין אחד לשני.

נוזל קירור

זוהי תרכובת כימית המבוססת על אתילן גליקול אשר אחראי על ויסות הטמפרטורה של מנוע המכונית . מוצר זה מציע טווח טמפרטורות רחב שנע בין -30 מעלות צלזיוס ל-140 מעלות צלזיוס. בדרך זו, הוא גורם לו לעבוד בתוך המעגל התרמי של המנוע בטמפרטורה יציבה ואופטימלית לפעולתו.

תפקידו העיקרי הוא למנוע הופעת התחממות יתר במנוע הרכב ובמקביל לשמור בטווח טמפרטורות יציב את הרכב בחורף (או כאשר הטמפרטורות נמוכות מדי). לכן, אנחנו מדברים על הנוזל הזה שמונע מהחתיכות להימס בחום ולהקפיא בקור.

במקביל פועל כחומר סיכה, מנקה ומגן מפני חמצון של חלקים שונים הודות לתכונות האנטי קורוזיביות שלו.

איזה סוגים יש?

ישנם שני סוגים: האורגני והאי-אורגני . אם נדבר על האחרון, הוא הנפוץ ביותר, אך האורגני מציע תכונות מעט טובות יותר שבוודאי יבואו לידי ביטוי במחירו. אכן כן; אתה לא יכול להשתמש בכל מה שאתה רוצה אבל נצטרך לפעול לפי ההמלצות של יצרן הרכב שלנו. המאפיינים הנוספים האלה שדיברנו עליהם הם הבאים :

אינו משתמש בסיליקטים (אלא בתוספים).

-מציע משך זמן ארוך יותר .

What are the differences between antifreeze fluid and coolant fluid?

כדי לדעת אם נוזל קירור הוא באיכות טובה, עליו להיות בעל טמפרטורת הקפאה נמוכה ולהיות צמיג למגע.

מתכלה ; לכן פחות מזיק לסביבה.

– להגיע לטמפרטורת הקפאה הגבוהה ביותר .

מה אם ייגמר לי נוזל הקירור?

לכן כדאי לבצע בדיקות תקופתיות לרכב שלך, כי אם ייגמר לך נוזל הקירור, תעמוד בפני בעיה. בעיה רצינית . הנוזל האמור יכול ללכת לאיבוד עקב דליפה בשלב מסוים במעגל הקירור, מה שיגרום לעלייה ניכרת בטמפרטורת המנוע שלך, מה שגורם למחט הטמפרטורה בלוח המחוונים שלך לנוע לכיוון 'האזור האדום' .

כל כמה זמן צריך להחליף אותו?

ראשית והכי חשוב: אסור לערבב נוזל קירור עם נוזל קירור אחר . לכן כדי להחליף את הנוזל המדובר עלינו לעשות זאת כשהמנוע קר, לרוקן את מיכל נוזל הקירור הקיים ולהחליף אותו בחדש. תהליך זה כמעט זהה למה שמתבצע, למשל, על אופנועים עם החלפת שמן.

הצבעים של נוזלי קירור

לבסוף, אנו יכולים לגלות כי נוזלי קירור מוצעים למכירה בצבעים שונים מאוד בולטים, אך למרות זאת, פיגמנטים אלו אינם חלק מהרכבם או מתכונותיהם. ההבחנה לפי צבעים מוגבלת לפי התכונות של כל נוזל התלויות באחוז הערבוב:

-נוזל קירור ורוד: 50% מים מזוקקים ו-50% חומר מונע קפיאה .

-נוזל קירור ירוק: 60% מים מזוקקים ו-40% חומר נגד קפיאה .

-נוזל קירור כחול: 70% מים מזוקקים ו-30% חומר מונע קפיאה .

נוזל קירור צהוב: 80% מים מזוקקים ו-20% חומר מונע קפיאה .

נוזל אנטיפריז

נוזל אנטיפריז הוא מוצר כימי המוסף לנוזל קירור המכונית . הודות לתכונותיו תפקידו העיקרי הוא למנוע מהקירור להתמצק בטמפרטורות נמוכות ; כלומר, הוא קופא ויכול למלא את תפקידו במערכת הקירור. תרכובת זו, בנוסף, מונעת קורוזיה וחמצון באלמנטים של מעגל זה.

What are the differences between antifreeze fluid and coolant fluid?

למרות שהם מבולבלים לעתים קרובות, נוזל מונע קפיאה הוא רכיב שמתווסף לנוזל הקירור, כך שהוא לא יהיה שימושי בפני עצמו.

בנוסף להוספה לנוזלי קירור, נוזל למניעת קיפאון הוא בדרך כלל מתווסף לדלקים כמו בנזין או סולר באותה מטרה: למנוע מהם לקפוא בחורף.

מעבר לתכונותיו האנטי-קורוזיביות שהוזכרו קודם לכן, לנוזל מונע קיפאון יש תכונות נוגדות זיהום המאפשרות פחות משקעים מוצקים וכך פחות סיד להצטבר בצינורות בתוך הרכב.

צבעים של נוזלי אנטיפריז

כמו נוזלי קירור, נוזלי אנטיפריז הם גם מוגבלים על ידי צבעים , אשר מספרים לנו את המאפיינים שלהם. באותו אופן, הימצאות הצבעים ה'בהירים' הללו תאפשר לנו לזהות במהירות את מקור הנזילה.

-נוזל אנטיפריז ירוק: מכיל 10% אתילן גליקול וטווח הפעולה שלו הוא בין -4ºC ל-102ºC .

-נוזל נוגד קיפאון ורוד: מכיל 25% אתילן גליקול וטווח הפעולה שלו הוא -12.5ºC עד 103ºC .

-נוזל אנטי-פריזה כחול: מכיל 50% אתילן גליקול וטווח הפעולה שלו הוא בין -37ºC ל-108ºC .

מה אם אני משתמש רק במים?

אז כמעט בוודאות תהיה לך בעיית התחממות יתר במכונית שלך. . למרות שבדרך כלל מערבבים נוזלי קירור עם מים מכיוון שרובם המכריע הם מוצרים מרוכזים, אם נספק לרכב שלנו רק מים, זה יועיל מעט כאשר מנסים למלא את הפונקציות של נוזל הקירור.

הסיבה לכך היא שהמנוע חייב לתפקד כראוי בטמפרטורות מתחת ל-0 מעלות צלזיוס ומעל ל-100, כך שאתה צריך מוצר המסוגל לקרר ולשמור על חום כאשר מתאים בטווח הפעולה הזה. מים, אם ישים, קופאים ב-0ºC ומתאדים ב-100ºC. אז חלקי המכונית שלנו ייפגעו.

יתר על כן, מים מבארות, נהרות, בריכות או אגמים עלולים להכיל חיידקים, מלח, פסולת, אצות או חומרים מזהמים אחרים שיפגעו מאוד במנוע שלנו, ולכן השימוש בהם אינו מומלץ. כמוצא אחרון, אם אין לנו אפשרות אחרת, "מומלץ" להשתמש במים מזוקקים .

הצטרף לשיחה

Author: FIFTHSCENT