הגיע הזמן להוציא את תגי אייר של אפל מהשוק

אם עקבתם אחרי החדשות, ה-Airtags של אפל עולות כל הזמן לכותרות מכל הסיבות הלא נכונות. אלה רק כמה מהם:

אבל זו הכותרת העדכנית ביותר מדו"ח מיוחד של סגן שגורמת לי לתהות האם המוצר הזה בכלל צריך להתקיים – לפחות בצורתו הנוכחית:

"תיעוד משטרתי מראים שנשים נרדפות עם תגי אפל ברחבי הארץ" (נפתח בכרטיסייה חדשה)

דוח מיוחד מעמיק זה חושף כי נעשה שימוש בתגי אוויר כדי לרדוף ולהטריד נשים. האתר השיג 150 רישומי משטרה במשך שמונה חודשים מעשרות מחלקות משטרה.

לדברי Vice, "ב-50 מקרים, נשים התקשרו למשטרה לאחר שהחלו לקבל מידע על מעקב אחר מקום הימצאו באמצעות תג אוויר שלא היה להן. מתוכם 25 זיהו אדם בחייהם". יכולה – בני זוג לשעבר, בעלים, בוסים – שהם חשדה בתוקף לשים תגי אוויר על המכוניות שלהם כדי לרדוף אחריהם ולהטריד אותם".

היכולת למצוא את המפתחות האבודים שלי לא גוברת על בטיחותן של הנשים שנרדפות אליי.

באופן מפתיע, רוב המקרים הללו כוללים XENs. אישה אחת סיפרה שהאקס שלה חתך את האריחים שלה והשאיר תג אוויר במכונית. ואישה אחרת אמרה שהיא מצאה את תגי האוויר מחוברים למכונית שלה מספר פעמים, ושהאקס שלה (שיש לו היסטוריה של תקיפות) הראה את מיקומם באותו זמן שבו הקורבן.

אפל ביצעה מספר שינויים כדי להפוך את AirTags לבטוחים יותר ולסכל טורפים פוטנציאליים. אלה כוללים התראות יזומות אם AirTag לא ידוע נוסע איתך, השקת אפליקציית אנדרואיד שמודיעה למשתמשים על AirTag וכאשר AirTag נפרד מבעליו עם חלון זמן של שלושה ימים עד בין 8 ל-24 שעות. עושה את זה קטן יותר.

אבל עדיין משתמשים בתגי Airtag כדי לרדוף אחרי קורבנות, מה שעורר שאלות לגבי האם אפל הגיבה בצורה נאותה לסכנות של מכשירים אלה אם הם נמצאים בידיים הלא נכונות.

"אפל שקלה לקדם הקלה, אבל הם פשוט לא עשו מספיק", אמרה לי אווה גלפרין, מנהלת אבטחת סייבר ב-Electronic Frontier Foundation (נפתח בלשונית חדשה). "הם לא התייעצו עם אנשים שעבדו ישירות עם ניצולים והתקשו לדמיין את הכוונה לניצולים מחוץ למערכת האקולוגית של אפל".

בפברואר, אפל הכריזה על AirTag והתקדמויות אחרות שמגיעות ל- Find My Network. יש אזהרת פרטיות במהלך ההגדרה שהיא חלק מ-iOS 15.4 שסטקרים פשוט יתעלמו ממנה.

אבל שינויים אחרים שיגיעו "בהמשך השנה" אמורים לעזור. חיפוש מדויק יעזור למשתמשי אייפון 11, אייפון 12 ואייפון 13 לראות את המרחק והכיוון של AirTag לא ידוע, וכך יהיה קל יותר למצוא אותם. אפל גם תציג התראה בטלפון שלך כאשר נשמע AirTag לא ידוע בקרבתך, ועובדת גם על הגברת הצליל בעצמה.

הורדת האפליקציה והפעלת סריקה בכל פעם אינה זהה לזיהוי שאתה מקבל ב-iOS. אם אתה גר מחוץ לכותלי אפל, אתה לא מקבל את אותה הגנה ממוצרי אפל.

אווה גלפרין, EFF

אבל כל השינויים האלה לא עוזרים לנשים שרודפים אחריהן עכשיו. ומשתמשי אנדרואיד פגיעים במיוחד, מכיוון שהם צריכים לדעת כיצד להגן על עצמם ולהוריד את אפליקציית Apple Tracker Detect כדי לבצע סריקות ידניות.

"הורדת אפליקציה והפעלת סריקה בכל פעם לא משתווה לזיהוי שאתה מקבל ב-iOS", אמר גלפרין. "אם אתה גר מחוץ לעיר המוקפת חומה של אפל, אתה לא מקבל את אותה הגנה ממוצרי אפל."

מייסד והאנליסט הראשי של TechSponential, אבי גרינגרט, אומר ש"הרוב המכריע" משתמש באופן פרודוקטיבי בתגי אוויר כדי לעקוב אחר התיקים שלהם, חפצי הערך שלהם ואפילו ילדים שעלולים להיות מופתעים. אבל הוא מסכים של-Airtags יש בעיה באנדרואיד.

"אפל התאימה את הפונקציונליות של AirTag בתוך המערכת האקולוגית של אפל", שיתף גרינגרט באימייל. "המקום שנדרש שינוי הוא באנדרואיד כדי לוודא שהם מקבלים התראות על אפס הגדרות."

לפי 9to5Google (נפתח בלשונית חדשה), לפי הדיווחים גוגל מחפשת לבנות מעקב בלוטות' במערכת ההפעלה אנדרואיד עצמה, אבל זה לא רשמי ואין לוח זמנים לשחרור.

הייתי טוען בתוקף שצריך למשוך את AirTag מהשוק עד שאפל תוכל ליישם את כל השינויים שהיא ביצעה – ועד שסורק זיהוי מכשירים ייבנה ישירות במערכת ההפעלה אנדרואיד.

בהודעה לעיתונות של פברואר (נפתח בכרטיסייה חדשה), אפל הסבירה את היתרונות העיקריים של AirTags בשימוש נכון, כמו מציאת ארנק שאבד או איתור תרופות חשובות. אבל אני לא חושב שאף אחד מהשימושים החיוביים האלה חשוב יותר מהבטיחות של הנשים שרודפים אחריהן.

אלברט פוקס קאהן, מנכ"ל פרויקט הפיקוח על טכנולוגיית המעקב, אמר ל-Vice, "הפתרון היחיד הוא להפסיק למכור ולתמוך ב-AirTag. המוצר הזה מסוכן מכדי להישאר בשוק."

גלפרין של ה-EFF מבקשת מכל יצרן של עוקבים פיזיים להסכים על תקן המאפשר גם ל-iOS וגם לאנדרואיד לזהות אותם ולחפש אותם תמיד ברקע. אנחנו עדיין לא שם.

הגיע הזמן שאפל תפסיק להגיב ותלחץ על כפתור האיפוס ב-AirTags לפני שמישהו ייהרג. בינתיים, עיין במדריך שלנו כיצד לגלות אם AirTag עוקב אחריך – ומה אתה יכול לעשות בנידון.

המבצעים הטובים ביותר של אפל אייפון 13 של היום

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע של 3GB

שִׂיחָה:

עבור ארה"ב ו-80+ מדינות Red Pocket US (נפתח בכרטיסייה חדשה)

אין חוזה

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע של 3GB

icon

שִׂיחָה:

עבור ארה"ב ו-80+ מדינות

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע של 4GB

icon

שִׂיחָה:

מכיל קריאות ל-MX ו-CA

ספרים:

הודעות ל-MX ו-CA כלולות

מֵידָע:

(מהירויות איטיות עד 128kbps) Mint Mobile US (נפתח בכרטיסייה חדשה)

אין חוזה

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע של 4GB

icon

שִׂיחָה:

מכיל קריאות ל-MX ו-CA

ספרים:

הודעות ל-MX ו-CA כלולות

מֵידָע:

(מהירויות איטיות עד 128kbps)

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע בלתי מוגבל

icon

מֵידָע:

(מהירות הורדה 5-12 Mbps, מהירות העלאה 2-5 Mbps) (נפתח בכרטיסייה חדשה)

אין חוזה

דקה בלתי מוגבלת

טקסטים ללא הגבלה

מידע בלתי מוגבל

icon

מֵידָע:

(מהירות הורדה של 5-12 Mbps, מהירות העלאה של 2-5 Mbps)

מָקוֹר

Author: FIFTHSCENT