שארפ הכריזה על מסך ה-UHD הראשון לטלפונים ניידים

צגי Quad HD יושמו לראשונה בטלפונים ניידים לפני יותר משנה, אך הם עדיין נותרו נושא שנוי במחלוקת. להתנגדות של מי שלא מאשר במיוחד את הבלאגן לצפיפות גבוהה יותר, אין הרבה סיכויים להצליח, שכן חברת שארפ מציגה כבר עכשיו מסך בעל אלכסון של 5.5 אינץ' המציע רזולוציית UHD מרשימה.

המפתח להצלחה טכנולוגית זו הוא טכנולוגיית הייצור המוכרת ממילא של IGZO, המשמשת את שארפ לייצור מסכי טלפונים ניידים מאז 2013. בהשוואה לפנלים קלאסיים המשתמשים בשכבה מוליכה שקופה העשויה מסיליקון, בטכנולוגיית IGZO נעשה שימוש באבץ תחמוצות, גליום ואינדיום. תרכובת זו מציעה ניידות אלקטרונים גבוהה פי 40, המאפשרת או יצירת מסכים עם זמני תגובה טובים יותר או, כמו במקרה הנוכחי, השגת צפיפות גבוהה יותר.

המסך שהוכרז על ידי Sharp הוא ההצלחה האחרונה של טכנולוגיה זו. עם אלכסון של 5.5 אינץ' ורזולוציית UHD של 3840 x 2160 פיקסלים, המסך מציע אפוא צפיפות מרשימה של 806 ppi ויכול להיות אחד מהגורמים הרבים שיאיצו את האימוץ של תוכן 4K. המעבר ממסכי Full HD ל-Quad HD יצר כמה בעיות, התחממות יתר או צריכת חשמל גבוהה יותר בפאנל הן רק שתי דוגמאות. נותר לראות כיצד שארפ תצליח לייעל את הצריכה של המסך הזה כדי שיתאים ליישום בטלפונים של העתיד מבלי לסבול מאותם חסרונות.

עם זאת, לחברה עדיין יש זמן לשפר את המוצר שהוכרז. בחברה מציינים כי מסך ה-5.5 אינץ' ברזולוציית UHD הוא רק אב טיפוס שנוצר להדגמות, המוצר יגיע לייצור המוני בסוף השנה הבאה ויהיה זמין לאינטגרטורים רק בחלק הראשון של 2017. בינתיים, עם זאת, נראה שסמסונג כבר עובדת על מסך AMOLED ברזולוציית UHD, אז נותר לראות מי יצליח להביא מוצר כזה לשוק ראשון.

רבים בוודאי יתהו מהי התועלת של מסך כזה אם ניקח בחשבון שגם דגמי ה-Quad HD הנוכחיים מציעים צפיפות יותר ממרשימה. מסכי UHD עתידיים בהחלט יופיעו בטלפונים מתקדמים, אבל סביר להניח שהצפיפות שלהם באמת תוערך דווקא על ידי אוזניות מציאות מדומה, שממקמות את משטח התצוגה קרוב מאוד לעיני המשתמש.

Author: FIFTHSCENT